На 8-ми юли, събота, повече от 300 любители на колоезденето преминаха успешно над 50-километровото трасе на традиционния велопоход на медодобивната компания /»Аурубис България»/ в района на Средногорието. Стартът беше в центъра на с. Горна Малина, а финалът в прак „Дядовата ръкавичка“ в град Златица. Велопоходът, който се организира за шести път от компанията и спортните клубове „Бегач“ и „Колоездач“, привлича искрени ентусиасти на все по-популярния спорт. Тази година събитието беше посветено на 65-годишнината на металургичния завод и на две нови инициативи - „Красивото Средногорие“ и «Жени за метали» /Women 4 Metals/. Целта на „Красивото Средногорие“ е да популяризира региона като туристическа дестинация и добро място за живеене. Обявената неотдавна инициатива «Жени за метали» работи за приобщаването на жените в металургичната индустрия при равни права и възможности за кариерно развитие. Велопоходът няма състезателен характер и цели да популяризира региона, като място за активен отдих и туризъм, привлекателен с живописната си природа и историческите обекти. Трасето премина през селата Белопопци, Байлово, Смолско, Мирково и Челопеч към крайната цел – град Златица. Най-бързият участник беше 12-годишният Божидар Миленов, който се справи с маршрута за 1 час и 55 минути. На финала колоездачите бяха приветствани от кмета на Златица Стоян Генов и Тим Курт, изпълнителен директор на компанията. Служители на завода бяха подготвили специална изненада за Тим Курт по повод рождения му ден. Той получи множество поздравления за личния му празник. Стоян Генов от негово име и от името на общината подари на Курт картина с пейзаж от родопското село Ковачевица. Събитието беше използвано и за представяне на приза „Бизнес Хонорис Кауза“, който получи компанията за изграждането на Парк „Дядовата ръкавичка“. Награда е в категорията за подкрепа за местните общности. Велопоходът завърши с традиционна бира-скара и отпътуване с влак към София.